Peste 50% dintre cei care merg cu o listă pregătită în supermarketuri ajung să cumpere mai mult decât au plănuit și, în mod direct, să cheltuiască și mai mulți bani, scrie Daily Mail, potrivit unui studiu recent, realizat de la Point of Purchase Advertising Internationat (POPAI).Cercetarea a scos la iveală și faptul că ambalajul atractiv al produselor atrag clienții, care se lasă „furați” de imagine și cumpără din instinct.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 2.400 de clienți aflați la supermarket, înainte și după ce și-au terminat sesiunea de cumpărături. Astfel, după ce au calculat suma inițială și cea finală, specialiștii au stabilit că 57% dintre consumatori cumpără mai multe produse decât cele aflate pe listă, acest lucru fiind provocat de atracția față de o strategie de promovare foarte bună.
Oamenii îți spun că au de gând să facă ceva, dar în realitate comportamentul lor este diferit. Dacă vei cumpăra din impuls, cel mai probabil vei cheltui mai mult decât te-ai fi așteptat”, a scus Richard Winter, președintele POPAI.
Mai mult, având în vedere că este mai degrabă un trend, producătorii ar trebui să profite de faptul că oamenii cumpără din instinct, în funcție de ambalajul produselor, apelând la o strategie de marketing cât mai bună. Specialiștii spun că nu este vorba de profitarea clienților, ci câștigarea lor în detrimentul altor companii, explicând că oamenii oricum vor fi atrași de alte produse mai bine plasate în magazin.
Un alt motiv care duce la cheltuirea unei sume mai mari este și folosirea cardului de credit în locul banilor cash. „Când ai banii în portofel, știi exact cât ai și cât poți cheltui. Cu cardul, poți face abuzuri”, a mai spus Winter.